Problémy s emisemi

Spousta lidí stále jezdí ve starých autech, a to i přesto, že posledních několik let se EU i česká vláda snaží přimět občany, aby si nejlépe každých pár let kupovali nová auta. Pochopitelně kvůli životnímu prostředí, protože nová auta mají nižší emise než ta stará. Rovněž je lidem vnucováno, aby si kupovali elektromobily, které ale, jak se zdá, zase tak ekologické nejsou. Jejich výroba produkuje mnohem více emisí, což ale nikdo z představitelů EU slyšet nechce. Provoz starých aut je levnější i přesto, že je potřeba počítat s pravidelnějšími servisními intervaly a opravami.
Málokdo se chce dnes dobrovolně vzdát staršího auta, a to i přesto, že novější vozy nabízí mnohem více komfortu, zábavy a bezpečnosti než auta stará. Nová auta mívají sice nižší emise, ale je potřeba počítat s tím, že už jsou prošpikovaná moderními asistenty. Ty mají sice usnadnit jízdu, ale mnoha řidičům vadí, že je musí před zahájením jízdy vypnout.
Vzhledem k tomu, že EU tlačí na snížení jakýchkoliv emisí v ovzduší takřka na nulu, musí se do moderních aut montovat různá zařízení, která mají snižovat emise na nulu. Patří mezi ně i scr ad blue. Pokud víte, že něco podobného v autě máte, ale nevíte, o co přesně jde, je to zařízení, které snižuje produkci emisí dusíku. Moderní vozy mají i toto zařízení, aby více vyhovovaly přísným normám na množství vypouštěných emisí. Nejde jen o oxid uhličitý, ale i o dusík a jiné plyny.
Jde o funkci v dieselových motorech, které produkují mnohem více emisí než vozidla, která nezdá na benzín. Bohužel jsou to právě dieselové motory, které jsou pod palbou kritiky právě kvůli vyšším emisím. Zatím je jejich provoz povolen, ale nikdo neví, kdy přijde z Bruselu zákaz nejen výroby, ale i provozu těchto aut. Lidé je mají rádi hlavně kvůli nižším nákladům na provoz, protože mívají nižší spotřebu a cena nafty je nižší než cena benzínu.