Obliba Instagramu enormně roste!

V posledních letech si sociální sítě oblíbila velká řádka Čechů. Každý rok to bylo větší a větší množství a nárůst byl obrovský. V letošním roce dochází ovšem k mírnému poklesu nárůstu lidí, kteří na sociálních sítích přibývají. V každém případě ale stále každý den používá 77 procent českých uživatelů internetu alespoň jednu ze známých sociálních sítí. Postupně však upadá zájem o největší platformu Facebook, protože Češi mají stále raději a raději Instagram. Na těchto platformách denně strávíme průměrně více než 140 minut.

ikony instagramu

Z průzkumů vyplývá, že na online platformách stráví český uživatel průměrně v rámci udržování kontaktu s přáteli 143 minut denně. Tedy, i když je to velké číslo, je to o sedm minut průměrně méně, než tomu bylo v roce 2018.

Nejznámějším a nejvyužívanějším sociálním médiem tak stále zůstává Facebook a YouTube. Tyto online formy komunikace vyzkoušelo již 92 procent českých uživatelů internetu.

I když Instagram nepatří mezi top dvě, stále o něj dynamicky roste zájem a výrazně posiluje. Každý rok o šest procent. Osobní zkušenost s ním pak tedy už má 52 procent lidí, kteří používají internet. Obrovské oblibě se pak těší funkce Instagram Stories a samozřejmě soukromá konverzace v rámci aplikace Instagram. Ten prostě letos jednoznačně vede, i když je jako celek až na třetím místě. Aktuálně totiž on vykazuje největší potenciál pro svůj růst.

Podle agentury H1 je na této platformě již 2,2 milionu Čechů, samozřejmě více než polovinu aktivních uživatelů tvoří Češi, ve věku 13 až 25 let. Nevyužívá se výhradně pro zábavu, ale také pro práci. Jednoznačně vede však pro kontakt s přáteli. Většina těch, kteří ho využívají postupně upouští od využívání aplikace Facebook.

Právě ten zažívá na našem území velkou stagnaci, protože většina lidí je již pasivních. To znamená, že skoro 40 procent z řad přihlášených nepřispívá vůbec a pouze sleduje příspěvky svých přátel a sledovaných stránek.
tetované ukazováčky

Výjimku mezi těmito médii pak tvoří LinkedIn, kde se setkávají profesionálové a diskutují o své práci. Zde najdeme lidi starší pětadvaceti let, tedy tak zvané třicátníky. Nepřispívají však jako jinde svými denními zážitky a názory, ale právě čistě profesionálními příspěvky. Oproti jiným online stránkám, kde vévodí středoškolsky vzdělaní lidé, zde najdeme spíše vysokoškoláky.